مصطفی ناصحی

وب نوشته‌های یک آینده‌پژوه دغدغه‌مند

مصطفی ناصحی

وب نوشته‌های یک آینده‌پژوه دغدغه‌مند

مصطفی ناصحی

مصطفی ناصحی؛
دانشجوی دکترای آینده‌پژوهی؛
کارشناس ارشد مدیریت؛
کارشناس تحلیل سیستم‌ها؛
به زعم خودم، دغدغه‌مند؛
و انشاءالله، همیشه مشتاق یادگیری...

  • ۰
  • ۰

معلمی علاوه بر عشق، به مهارت هم نیاز دارد. مهارت هایی که ما را در ایفای این نقش پر ارزش اجتماعی، یاری میکنند. شاید مهم ترین این مهارت ها، شیوه برخورد صحیح با دانش آموز باشد. برای آموختن این مهارت، راه های متنوعی وجود دارد و مطالعه کتاب های روانشناسی تربیتی، یکی از همین راه هاست.


کتاب «روانشناسی برای معلمان» نوشته «گای.آر.لفرانسوا» ترجمه «هادی فرجامی» یکی از کتاب های جذاب در زمینه روانشناسی تربیتی است. این کتاب از 5 بخش و 14 فصل تشکیل شده و در انتهای هر فصل، نکات مهم آن آمده است. در ادامه، محتوای هر بخش را مرور خواهیم کرد:


1. مقدمه

این بخش یک فصل دارد که در آن به اهمیت مطالعه روانشناسی تربیتی برای معلمان میپردازد. لفرانسوا میخواهد بدانیم که تدریس یعنی حل مساله و یعنی توانمند کردن دانش آموزان. این فصل با معرفی روانشناسی و روانشناسی تربیتی آغاز میشود و سپس با معرفی فصل های بعد، مسیر کلی کتاب را ترسیم میکند.


2. یادگیری

این بخش حاوی توضیحات و نظریه های گوناگون درباره یادگیری و کاربردهای آموزشی این نظریه هاست. نظریه های رفتارگرایانه، شناخت و حافظه، یادگیری شناختی در مدرسه، و یادگیری و آموزش، عناوین فصل های 2 تا 5 هستند که در این بخش به چشم میخورند.


3. انسان گرایی و رشد انسان

این بخش با این دغدغه نوشته شده که هر کس یک شخصیت منحصر به فرد دارد و ما به عنوان معلم، بیش از دیگران باید این اصل را آویزه گوش خود کنیم.


ادامه دارد...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی